ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ      Ερευνα      ΕΡΕΥΝΑ      ΓΕΝΙΚΑ ΕΛΛΑΔΑ     

ΕΡΕΥΝΑ .. Ο νέος τουρίστας: Ανάλυση τουριστικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια και μετά από την πανδημία

Η έρευνα έρχεται να απαντήσει στο ερώτημα "Θα ξαναταξιδέψουν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία"; και το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει είναι ότι "οι άνθρωποι θα ξαναταξιδέψουν αλλά οι ταξιδιωτικές συμπεριφορές τους θα αλλάξουν στο επόμενο -άγνωστης διάρκειας- χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να πρέπει να μελετήσουμε τον πελάτη μας από την αρχή, σα να μιλάμε για ΝΈΟ ΤΟΥΡΙΣΤΑ".

Δημοσιεύθηκε στις

Photo:
Μία έρευνα σχετικά με την νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στο χώρο του τουρισμού έφερε στο φως της δημοσιότητας η ανάρτηση της Δρ. Γεωργίας Ζούνη και η οποία αποτελεί μέρος της συνεργασίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς (Τμήματος Τουριστικών Σπουδών) και του Επιμελητήριου Κυκλάδων
 
Η έρευνα έρχεται να απαντήσει στο ερώτημα "Θα ξαναταξιδέψουν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία"; και το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει είναι ότι "οι άνθρωποι θα ξαναταξιδέψουν αλλά οι ταξιδιωτικές συμπεριφορές τους θα αλλάξουν στο επόμενο -άγνωστης διάρκειας- χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να πρέπει να μελετήσουμε τον πελάτη μας από την αρχή, σα να μιλάμε για ΝΈΟ ΤΟΥΡΙΣΤΑ".
 
Η Δρ. Ζούνη, στην ανάρτησή της, καταλήγει ότι ναι μεν πρέπει να επικρατήσει μια αισιοδοξία αλλά χρειάζεται συνεργασία, γνώση, δουλειά και προσαρμογή στα νέα δεδομένα.
 

Ο νέος τουρίστας: Ανάλυση τουριστικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια και μετά από την πανδημία

Founding Member and Lecturer at E-learning in Management of Tourism Services at University of Piraeus Published on Θα ξαναταξιδέψει ο τουρίστας κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία του κορωναϊού; Αν και οι ακριβείς βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες επιπτώσεις της πανδημίας είναι ακόμη μη εμφανείς, ένα είναι σίγουρο: οι άνθρωποι θα ξαναταξιδέψουν αλλά οι ταξιδιωτικές συμπεριφορές τους θα αλλάξουν στο επόμενο άγνωστης διάρκειας χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να πρέπει να μελετήσουμε τον πελάτη μας από την αρχή, σα να μιλάμε για ΝΈΟ ΤΟΥΡΙΣΤΑ.

 

Ακολουθεί όλη η ανάρτησή της

"Καλό μήνα και Καλό Καλοκαίρι!

Θα ξαναταξιδέψουν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία;
Ίσως σας ενδιαφέρει η προσπάθεια ανάλυσης τουριστικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια και μετά από την πανδημία που έγινε την περασμένη Παρασκευή στα πλαίσια της συνεργασίας του Πανεπιστήμιο Πειραιώς Τμήμα Τουριστικών Σπουδών και του Επιμελητήριο Κυκλάδων (feel free to download it).
 
Αν κι οι ακριβείς βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες επιπτώσεις της πανδημίας είναι ακόμη μη εμφανείς -στην παρουσίαση αναλύονται και τα 3 σενάρια (αισιόδοξο, απαισιόδοξο και ρεαλιστικό)-, ένα είναι σίγουρο: οι άνθρωποι θα ξαναταξιδέψουν αλλά οι ταξιδιωτικές συμπεριφορές τους θα αλλάξουν στο επόμενο -άγνωστης διάρκειας- χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να πρέπει να μελετήσουμε τον πελάτη μας από την αρχή, σα να μιλάμε για ΝΈΟ ΤΟΥΡΙΣΤΑ.
 
Ένα νέο τουρίστα ο οποίος ναι θα ξαναταξιδεψει, αλλά με διαφορετικές συμπεριφορές, όπως προσοχή σε υγιεινή κι ασφάλεια, χρήση της τεχνολογίας, αναζήτηση εξατομικευμένων εμπειριών, ταξίδι σε μικρότερες ομάδες ατόμων, ανάγκη για περισσότερο χώρο, κοκ.
 
Το ρεαλιστικό σενάριο λέει για φέτος το καλοκαίρι πως οι προορισμοί θα πρέπει να προετοιμάζονται μάλλον να δουν στην καλύτερη περίπτωση τους μισούς επισκέπτες από ότι τα τελευταία χρόνια, και τα καταλύματα 1 στους 3 ή 1 στους 4 από όσους υπολόγιζαν.
 
Για να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις στις νέες συνθήκες και νέες συμπεριφορές χρειάζεται έρευνα, έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση, σωστή διοίκηση πόρων (κοστολόγηση νέων απαιτήσεων και νέων δεδομένων πως φαίνεται πως θα χρειαστεί να δουλέψουμε φέτος με πολύ μικρότερα ποσοστά πληρότητας), πολύ δουλειά και πάνω απ’ όλα συνεργασία, αλληλεγγύη για τον συνάνθρωπο (είτε αυτός λέγεται επισκέπτης, είτε εργαζόμενος, είτε κάτοικος).
 
Και να θυμόμαστε δύο πράγματα:
 
1. Κι αυτό θα περάσει νομοτελειακά, απλά δεν ξέρουμε το πότε: άρα μένουμε επικεντρωμένοι στο μακροπρόθεσμο στόχο, και δεν αναλωνόμαστε σε βραχυχρόνιες αμφίβολες εκτιμήσεις

2. Αδράξτε τις ευκαιρίες άρα χρειάζεται πολύ δουλειά τώρα, ειδικά πριν ανοίξουμε. Ενδεικτικά:
 
• Η Στρατηγική & Μάρκετινγκ είναι απαραίτητα τώρα

• Είναι ιδανική ευκαιρία να ερευνήσουμε, να μελετήσουμε και να συνδεθούμε με υποψήφιους πελάτες μας

• Συνεχής αλλά σχετική και σοβαρή επικοινωνία & προώθηση με προσοχή: Όχι “Covid-Free” ή ελάτε είμαστε ασφαλείς! Κρατάμε χαμηλά τη μπάλα και μιλάμε ανθρώπινα για το πώς αντιμετωπίζουμε το γεγονός με πράξεις (όχι λόγια) και το πως προστατεύουμε τους ανθρώπους μας και τους κατοίκους μας και υποσχόμαστε ότι έτσι θα φροντίσουμε κι όποιον μας επισκεφτεί!

• Ψηφιακές ευκαιρίες - Ο τουρισμός ξεκινά στα σπίτια των ανθρώπων. Όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής εμπειρίας πλην της επιτόπιας επίσκεψης, γίνονται όταν ο τουρίστας είναι στο σπίτι του (όνειρα, προγραμματισμός, κρατήσεις!). ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΑΥΤΌ! Αν μπαίνουμε συχνά σε καραντίνα στα επόμενα χρόνια πρέπει να βρούμε επιχειρηματικές ευκαιρίες στο ΠΡΙΝ έρθει ο πελάτης στον προορισμό (πχ δημιουργούμε συνδρομητικό κανάλι, e-shop, νέες εμπειρίες, virtual tours & experiences είναι μερικά δυνητικά κέντρα κέρδους για το πριν!)
 
Εν κατακλείδι, κρατάμε την αισιοδοξία μας. Θα είναι δύσκολη χρονιά –χρονιά δοκιμή- αλλά θα είναι και χρονιά αναγέννησης για όλους μας και για τις επιχειρήσεις, επομένως εάν καταφέρουμε με γνώση, συνεργασία και δουλειά να προσαρμοστούμε φέτος τότε θα είμαστε σίγουρα κερδισμένοι στα χρόνια που έρχονται!
 
Καλή σεζόν με Υγεία, Δύναμη και Ανθρωπιά!"

Τo Tourism News είναι μια δημοσιογραφική ενημερωτική ιστοσελίδα η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού με σκοπό να παράσχει ενημέρωση στους επαγγελματίες του χώρου τόσο για τον ίδιο το χώρο όσο και για παρεμφερείς ή εξαρτώμενους κλάδους όπως ο επισιτισμός, οι αερομεταφορές, η συνολική οικονομία της χώρας κλπ